Charlotta Lundberg, Kundservice och Lojalitet Direktör, 3

20 Okt 2010

charlottalundbergCharlotta Lundberg (Lindahl), har anställts som direktör för kundservice och lojalitet på mobiloperatören 3 och har ansvar för totalt cirka 350 anställda på de olika avdelningarna. Hon ingår i ledningsgruppen och raportera till koncernchef. Tidigare har hon jobbat som nordisk sälj- och marknadschef på språkjätten EF Education och innan dess callcenterchef på Transcom. Hon har också varit ”luma” på Kinnevik och har examen från Handelshögskolan i Stockholm.

Charlotta Lindahl är 33 och när tidningen Shortcut nyligen utsåg henne till en av landets främsta unga kvinnliga ledare var motiveringen: ”Hon har stor erfarenhet av att leda och bygga organisationer och ser problem och utmaningar som personlig utveckling. En skarp ledare på väg upp i svenska näringslivet.”

Hon ser sig själv som en chef som ger ansvar till den som vill ha det. Hon ser sig själv som en person som vågar lita på människor och som vågar tro att alla vill göra sitt bästa.

Läs artikel om ”3s Charlotta Lindahl som är utsedd till en av Framtidens Kvinnliga Ledare”: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/tre/pressrelease/view/3s-charlotta-lindahl-utsedd-till-en-av-framtidens-kvinnliga-ledare-408146

Läs artikel om ”Mobiloperatören 3 som öppnar ett kontor i Paphos på Cypern för att behålla reslystna 80-talister i företaget och minska personalomsättningen”: http://www.dn.se/ekonomi/mobiloperator-lockar-med-cypern-1.964753