Chairman: Barbro Ronnedahl, Kundjtänstchef, GodEl

09 Feb 2011

barbroronnedahlBarbro har från 1999 till 2006 arbetat som bl a Kundtjänstchef, Internlärare, Processledare för reklamationer samt Säljcoach hos Preem och var också ansvarig för driften av en extern part som hanterade viss del av den inkommande telefontrafiken.

Sedan 2006 har Barbro arbetat som Kundtjänstchef på GodEl. Företaget var då ganska nystartat och hade ca. 6 000 kunder. GodEl har sedan starten haft en fantastisk tillväxt och idag har företaget närmare 100 000 kunder. Barbros arbete har inneburit att bygga upp och ansvara för utvecklingen och driften av företagets Kundservice. GodEl blev i december 2010 utsett till ett av Sveriges snabbast växande företag – ett Gasellföretag – av Dagens Industri.

I den senaste undersökningen från Svensk Kvalitetsindex som mäter kundnöjdhet bland Sveriges elkunder klev GodEl upp på en stark andraplats. Endast två bolag i Sverige visade en statistisk säkerställd ökning i kundnöjdhet från förra året (2009) och av dem var GodEl enda bolaget på topp tre. 2009 vann GodEl, som nykomling, priset för bästa Kundservice i hela Energibranschen och blev även tvåa, slagen med minsta möjliga marginal, gällande bästa Kundservice i hela Sverige. I TNS SIFOs nya Anseendeindex har GodEl det bästa anseendet i kategorin egna kunder. I undersökningen fick GodEl ett Anseendeindex på 98 av 100 möjliga från sina egna kunder.

Barbro brinner för den förtroendefulla kundrelationen, ett företags retorik och det värderingsstyrda ledarskapet. Hon är ofta ute och föreläser om hur man riggar en vinnande Kundserviceorganisation med självförtroende och värdegrund.

godel



0 Trackbacks/Pingbacks

  1. Casey 16 08 14
  2. martin 17 08 14
  3. ian 18 08 14